eroy ile staj dersleri episode I

dün stajda neler öğrendim? çok şey öğrendim genelde fizik yasalarına bağlı şeyler bunlar. hepsini ama hepsini lehim makinesini ilk defa kullanmaya çalıştığımda öğrendim. alt tarafı bir lehim makinesi bana insanlık dersi verdi :P
gerçi yanlışlıkla gözümün üstüne anakin gibi çizik ve alnıma harry potter gibi şimşek çiziyordum ama olabilir iş kazası bunlar :P
neler öğrendiğime bir bakalım :

- lehim makinesi yanlış ellere düştüğünde çok tehlikeli bir silah olabilir.
- üç haneli sıcalık değerleri gerçekten sıcaktır.
- 450 santigrat derece harbiden sıcaktır.
- birşeyin sıcak olup olmadığını elle kontrol etmek, ellere zarar verebilir.
- insan dersi hemen yanabilen bir maddeden yapılmıştır.
- ne kadar kaslı, güçlü olursan ol. derinin kalınlığı kadar dayanabilirsin yanmaya.
- parmak izimiz değişebilir.
- metaller sıvı halde ise kesinlikle çok sıcaktır ( civa hariç :P )
- metal sıvı halde ise bir bildiği vardır.
- sıvı metal ile derinin teması sonucu istenmeyen görüntüler ortaya çıkabilir.
- sıvı haldeki metal ile derinin teması sonucunda yanma ürünü olarak; duman, acı, aaahh! sesi ve yanık ortaya çıkar.
- soğumak göreceli bir kavramdır. çok çok sıcak birşey soğuduğunda hala sıcak olabilir.
- bunları elle kontrol etmeyin demiş miydim? :P
- metaller de yağ gibi sıçrayabilir.
- birşey biraz önce sıcaksa hala sıcak olabilir.
- bir yerimizin acıması için illa ki kesilmesine, delinmesine, yanmasına gerek yoktur. kendi kendine de acımaya başlayabilir.
- benim gönlüümm sarhoştuurr yıldızların altındaağğ, sevişmek ah nee hoştuur yıldızlarınn altındaağğ.. şeklindeki nakarat yüksek sesle kapalı mekanlarda, etrafınızda başkaları varken söylenecek bir şarkı değildir :P
- teknik servislerde çalışan herkes belli bir zamandan sonra sadece küfürle birbirleriyle anlaşmaya başlarlar ve bu onlar için bir yaşam biçimi haline gelir.
- biraz yakışıklıysan ( benim gibi :P ) sana sorulan 3. soru "sevgilin var mı?" olur
- " yok " dersen 4. soru " neden? " olur :)
- eşyalarını koymak için yanında bel çantası götürmen seni ordakilerin gözünde dağcı yapar.
- eğer yeterince kapuçino, sıcak kakao, mocaccino, kakaolu süt içersen üstüne, anlam veremediğin bir mutluluk ve hareket enerjisi çöker.
- her tarafın elektrikle çalışan alet edavatla doluysa, fişler kabolar varsa; sakın bi daha onların üstüne pet şişe su düşürme! bu sefer kurtuldun ama bi daha ki sefer olmayabilir :)
- hareketli şarkılar eşliğinde lehim makinesi ile iş yapılmaz, şarkının ritmine takılıp elini, ayağını, envayi çeşit yerini yakabilirsin.
- lehim makinesinin metal olan hiçbir yerine dokunma. çok canın acır.
- her olaydan ders çıkarmak büyük bir erdemdir.
- bu derslerin unutulması kaçınılmazdır.
- bir kez hata yapıyosan, yine yaparsın.
- ben bir jedi değilim :P
- tornavida, yan keski, pense, ... gibi aletler ile çalışırken; elini ayağını kesmen, delmen,.. gibi facialar sana çok yakındır.
- ben makine de okuyorum diyorsan, oturup bunu anlatman ve bunun imkansız olmadığını kanıtlaman için azami 15 dakika ayırman şart.
- süper bişey yapacağın zaman dikkat et. bi daha tüm işler senin üstüne kalabilir.
- floresan ampuller kırılınca etrafa saçılan gazı tenefüs etme.
- cam da en az kesici aletler kadar kesici bir maddedir.
- elini cam keserse tamam da cam batarsa kötü.
- eline cam girdiyse, çıkarmak için etrafındaki bölgeleri de tahliye etmen gerek.
- giren cam parçası ne kadar küçükse, boyutuyla ters orantılı şekilde acı verir.
- atölye malzemeleriyle şaka olmaz, kullanırken başkaları düşünülmez, eğer kafan karışıksa şöyle bari kafamı biraz dağıtayım diye atölye malzemeleriyle oynamak canını çok yakabilir.
- iki metal arasına sıkışan el çok acır.
- ne kadar su tutarsan tut. elini suyun altından çekince acı geri gelecektir.
- üflemekle yanık yer iyileşmez.
- parmağın yandıysa orayı yeterince ısırırsan, bi yerden sonra yanık acısı geçer, ama ısırmanın acısı ile başbaşa kalırsın.
- ısırmanın verdiği acı geçince, yanık acısı geri gelecektir. aslında o hep ordaydı :P

bunca olaydan sonra, sanırım atölye olayı benim için biraz erken dedim :) 1 saatte başıma bunlar geldiyse, yok yok kalsın gerisi ben kağıt üstünde çalışacağım :P

  1. Comment by Yeditepe İstanbul on 10:49  

    Ahahah! Süper yaa!
    Ama lehim kullanma konusunda senden ilerdeyim Eroy :) 3,5 mm stereo jakları milimetrik hesaplarla lehimleyerken bitirme tezimi verdim :)
    Koş, yetiş banaaaa! Koş yoksa düşersin :P
    Ama benden size bir tavsiye : Sakın iki kişi lehim yapmaya çalışmayın, hele ki biri lehim bilmiyorsa :) Hele sevgilinizle hiç yapmayın; eliniz yandığında bağırığ çağıramıyorsunuz, hatta suçu karşı tarafa atamıyorsunuz :( :)
    Bu arada parmak izi hakikaten değişebilen bir şey, bizzat ben de yaşadım ve gördüm :D

  2. Comment by Adsız on 17:01  

    puhahhahahhahahahhaha :DDDDD

  3. Comment by Yeditepe İstanbul on 18:49  

    Yalnız şimdi fark ettim, ne manyakmışım! Millet sevgilisiyle pastaneye falan gider; ben lehim yapıyorum :D
    İlahi Sevda Sözleri.
    Ama ne demiş Çelik-Arçelik:
    AŞK TEKNİK BİR HADİSEDİR!

  4. Comment by Misterio on 22:08  

    Neyse yazabildiğine göre hala sağlam elin :P bizim konuşmaya, çıt çıkarmaya hakkımız yok yahu resmen.. şu şu kadar borçlu, bu çeki yanlış yazmış,o hesap tutmuyor bi kontrol et.. Acı yok, ne konuşuyorumkii :P

  5. Comment by eroy on 20:26  

    >sevda sözleri
    tebrikler abi sana o zaman :) ben kağıt üstünde iyiyim :P
    ne kadar makine mühendisi olsam da kaynak veya lehim yapabileceğim bir sevgilim olmadı :)

    >bi dost
    ya canım acıyo, perişan oluyorum sen kahkaha atıyosun :P gerçi dışardan çok komik gözüküyodum :)

    >sevda sözleri
    ehehehe abi beni daha da bunalıma itiyosun :P
    aşk teknik bi hadise değildir yav olsa ben çözerdim şu ana kadar :)
    aşka tamamen doğaçlama olan birşeydir bence, teknik ve taktik üzerine dayalı değil. sadece çok koşmaya, prese, ve gönülden savaşarak oynamaya dayalıdır :)

    >misterio
    ehehehe bi de düşün bu gnel staj. benim bi de 40 iş günlük atölye stajım var. elime kaynak makinesi aldığım gün dünya artık eskisi gibi olmayacak :P
    ayrıca ağır iş makineleri filan yav ben stajı sağ salim tamamlayamam gibi geliyo :P

  6. Comment by Adsız on 21:11  

    :) yanık acısını azaltmak için ilaç haricinde acaba ne kullanmak lazım diye neti ararken bu yazıyı buldum.çok güldüm yaa :D :D :D