cihanların harbi



Türkçesi cihanların harbi(sanırım bu osmanlıcası oldu :) ) olan war of the worlds filmine gittim ve gördüm nihayet.
Şunu itiraf etmeliyim ki daha önce hiçbir filmde bu kadar dehşete düşmemiştim. Spielberg bu filmde normal insanları yansıtacağım demişti ve dediğini de fazlasıyla yapmış. Mükemmel bir film olmuş insanların korkusu, dehşeti, kriz anındaki paniği, bencilliği hepsini mükemmel yansıtmış. Film, bilim kurgunun içine dramı harika bir şekilde yerleştirmiş (Tom Cruise'un oyunculuğu da tabii ki muhteşem).Sesler de filme ayrı bir gerilim eklemiş o tripodların sesi hala kulağımda( brrrr! içim irkildi. Aniden filmdeki sahneleri hatırladım.)
Eksik yanı yok mu? Olmaz mı, tabii ki var birincisi küçük kız çok bağırıyo :) filmin başlarında öyle bağırıyor ki bi ara kalkıp iki tokat çakasım geldi :P. Bir film hatasını da söylemeden geçmeyeyim, filmin başında tüm elektrikli aletler(hatta saatler, arabalar bile) durduktan sonra nasıl oluyo da ordaki adam elinde kamera çekim yapıyor, arkada bir başkası fotoğraf çekiyor?(sanırım bu hatalarından dolayı olsa gerek filmde ilk ölen kameralı adam oldu :) )
Half life 2'yi oynayan arkadaşlar filmdeki tripodları hemen tanıyacaklardır, sanırım Spielberg de HL2'yi çok beğenmiş olacak ki ordaki tripodların nerdeyse aynısı koymuş filme.Ve filmin sonu çok kötü olmuş, yani o yaratıklar o kadar hazırlık yapmışlar da bizim atmosferimizi, terliksi hayvanlarımızı hiç araştırmamışlar mı?( ya bana bunlarla gelmeyim yaauv ilerleyin yaaauuuv!)
Filmin sonunda uzaylıların neden yok olduklarını söylerken verdiği mesaj da güzeldi.
Genel olarak konuşmak gerekirse filmin sonu hariç(çok da kötü demiyorum ama filmin geneline bakıldığında biraz sönük kalıyo), gerisi muhteşem bir filmdi. Herkes gitmeli görmeli gibi klişelerin efendisi :) bir sözle yazımı bitireyim...