mutfak röportajı

aslında aylar önce yapmam gereken bişeydi ama iki kere yazıp yanlışlıkla silince üçüncü kere yazmaya üşenmedim değil bunu da ancak aylar sonra üstümden attım :P oky beni affet bak sen ebeledin ama ben yeni anladım ( jeton yavaş yavaş düştü belki de :P )

ilk mutfak maceran hakkında neler hatırlıyorsun?
küçük yaştan beri evde tek kalmaya alışık bir insanın ( anne baba çalışınca bana da evde kalmak düştü :) gerçi anneannemlerle aynı apartmandaydık o yüzden beni onlara bırakıyolardı ama ben hemen evime kaçıyodum :) ) o yüzden kendin pişir kendin ye durumları küçük yaşta tattım :) ilk hatıra olarak da mutfak perdesini yaktığımı hatırlıyorum. o gün evde kendin pişir kendin ye takılırken, birden mutfak perdesi alev aldı ne yapacağımı şaşırdım ellerimle attığım sular yetmiyodu alevleri söndürmeye, aklıma banyoda gördüğüm hortum geldi onu almaya gittiğimde acı bir gerçekle karşılaştım horum benim kadar bişeydi onu asla taşıyamazdım, taşısam bile mutfağa yetişene kadar iki mahalle dolusu ev yanardı :P ve orda onu gördüm o da bana bakıyordu " sana ancak ben yardım edebilirim " diyordu. maşrapa denilen aletin ne kadar ulvi bişey olduğunu ilk o zaman anladım. maşrapanın yangın söndürma kapasitesini ilk o zaman keşfettim :) olayın sonunda yukarıdan anneannem "ne oluyor bu koku? " ne diye seslenmişti. ve ben de "yok birşey yemeği yaktım biraz o kadar" demiştim. hatırladığım ilk yalanım da bu :)

yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?

amerikan filmlerindeki mutfaklarda geçen kovalamaca sahneleriydi. orada yapılan alevli tava hareketleri, elektrikli testere edasıyla maydanoz ve türlü yeşillik doğrama hareketleri, hep aklımda yer edinmiştir. orda ki gidi hareketleri ilk yapmaya çalıştığımda yukarıdaki gibi durumlar ortaya çıkabiliyordu. o yüzden ben de sadece yemek programlarındaki hareketleri yapmaya karar verdim . mühendis olmasam şişman aşçı ustalardan biri olacaktım ama son anda sıyırdım işte :P

yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı?
olmaz mı :)
















yemek fobin var mı? yaparken avuçlarını terleten bir yemek mesela?

evet var, topluluk önünde, veya bir topluluğa yemek yapmak benim için işkence derecesinde baskı oluşturuyor. " ya beğenmezlerse " diye kendi kendimi yiyorum stres oluyorum.

mutfaktaki en büyük yardımcın veya alıp da gereksiz bulduğun nedir?
nasıl ki her türlü kırtasiye ürünü almak benim için bir adrenalin patlaması yaratıyorsa aynı şeyler mutfak aletleri için de geçerli. ben en çok spatula denen cihaza bayılıyorum sanki benim kullanmam için tasarlanmış, nerdeyse çorbayı bile onunla yiyecem :P

senden başka kimsenin sevemeyeceğini düşündüğün bir yemek var mı?
hmmm güzel soru, pas hakkımı kullanmak istiyorum :P ben her yemeğe herşeyi karıştırmayı severim o yüzden nerdeyse tüm yemeklerde aynı şey geçerli o yüzden tyaklaşık tüm yemekler diyelim :)

hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgeçemezsin?
üç gün önceden suya bırakılmış ve artık bir göl ekosistemi olmaya yüz tutmuş fasulyeler, geceden terbiyeye bırakılmış ve artık kokmaya başlamış kuşbaşı et, ve bezelye. yemek olarak kıymalı domatesli spagetti ( olsa da yesem şimdi bak gece gece nasıol da canım çekti :) ) bunlarsız ben mutfağa adımımı atmam haberiniz ola :P

en çok sevdiğin dondurma çeşidi hangisi?

1)yağda kızarmamış
2)günü geçmemiş
3)kenarında kıyısında köşesinde herhangi bir başka dondurma çeşidine ait herhangi bir kalıntı olmayan
4)vanilyalı dondurma

asla yemeği düşünmediğin şey nedir?
bir otobüs dolusu sincap ve kanguru, bunları asla düşünmedim çünkü düşünürzem canım çekebilir ve yemek isteyebilirim ama o zaman kanguruyu nerden bulacam? sincabı bulması kolay bi de otobüsün hiçbiyerinin paslı ve pis olmaması lazım )

özel bir spesiyalin var mı?
bu çok özele kaçıyor lütfen daha düzgün sorular sorun :P

seni ebeleyen aşçı kimdi?
oky' di ama bundan çook uzun zaman önce ebelemişti, ben daha yeni farkına vardım ebe olduğumun :)

sen kimi ebeleyeceksin?
ebelencek blog kaldı mı ki Allah aşkına, yukarıyı okumuyo musunuz siz?